Communicatieve vaardigheden

Cursus communicatieve vaardigheden voor chauffeurs rijbewijs C en/of D

De vrachtwagenchauffeur is het visitekaartje van het bedrijf en het eerste aanspreekpunt op locatie bij de klant.

Steeds nadrukkelijker komt het kwaliteitsaspect van de dienstverlening in de dagelijkse beroepspraktijk van chauffeurs naar voren.

Ook binnen het bedrijf zal een chauffeur goed moeten kunnen communiceren met leidinggevenden en collega’s.

Dit is belangrijk voor de juiste afwikkeling van een vervoersopdracht en voor het bedrijf.

De cursus communicatieve vaardigheden voor chauffeurs leert de chauffeurs hoe te handelen in situaties die hij dagelijks tegenkomt.

Inhoud en opzet van de training communicatieve vaardigheden

Hoe ga je om met mensen binnen en buiten het bedrijf en welk effect heeft het gedrag van een chauffeur op het imago van de onderneming? Deze onderwerpen komen voor in deze training:

Representativiteit en beroepshouding
Klantbenadering
Commercieel gedrag
Klachtafhandeling ter plekke
Omgaan met stresssituaties
Dimensies van cultuur
Normen en waarden`
Communicatie als onderdeel van dienstverlening voor chauffeurs

In deze één daagse theorietraining worden alle onderwerpen besproken en wordt er geoefend in het communiceren in bepaalde situaties, ook onder stress.

Resultaat communicatieve en sociale vaardigheden

Na deze trainingen hebben de deelnemers een betere kennis en inzicht in de interactie tussen zichzelf en de klant. Ze beschikken over vaardigheden om praktische situaties op een contactgerichte en klantvriendelijke manier op te lossen.

De deelnemers ontvangen na afloop van de training een bewijs van deelname.

Cursus data

Locatie Hoogeveen (08:30 -16:30 uur)
Op aanvraag

Locatie Drachten (08:30 – 16:30 uur)
Op aanvraag

Locatie Hardenberg (08:30 – 16:30 uur)
Op aanvraag

Richtlijn Vakbekwaamheid Code 95

De cursus kan meetellen voor 7 nascholingsuren theorie in het kader van de Richtlijn Vakbekwaamheid voor Vrachtauto- en Buschauffeurs.